Tasks.jpg (425×480)Revin cu al doilea articol, în care vă voi prezenta cum să vă transformați mobilul (care trebuie doar să aibă Bluetooth) în propria voastră secretară care vă spune mereu ce mai aveți de făcut.

Prima sincronizare

Nu vă trebuie decât soft-ul telefonului și un stick de Bluetooth la calculator. În cazul în care nu dispuneți de o conexiune Bluetooth între dispozitiv și PC, puteți utiliza și un cablu de date, dar acest lucru dăunează grav mobilității, Fiecare producător de telefoane are propria aplicație de sincronizare, care după ce a fost instalată, permite conectarea mobilului, și sincronizarea acestuia cu Outlook. Nu voi detalia deloc această operație, deoarece este foarte simplă de realizat.

sarcini

Mereu eram ultimul în a face ceva… aduceam banii pentru o culegere în ultima zi, uitam că trebuie să aduc o carte, uitam că se schimbă orarul… nu țineam minte aproape nimic.

Apoi am început cu un blocnotes… unde notam fiecare lucru de făcut.. dar din păcate, l-am pierdut sau uitat pe undeva. Așa că am început să notez pe mobil, și am descoperit că vechiul meu Nokia 6230i are Tasks. Apoi am văzut că are și alarme pentru sarcini… perfect pentru a-mi readuce aminte că am de dat de mâncare la câiniimage

Outlook Tasks

Meniul principal Tasks, din stânga jos al Outlook nu e chiar așa strălucit. Nu afișează decât o listă în ordinea timpului a sarcinilor.

Mai multe opțiuni

image

Cea mai importantă opțiune după părerea mea este „Importance”. Pe mobil le sortez mereu astfel încât sarcinile cu prioritate mai mare să apară primele. Și credeți-mă, acuma e vacanță și n-am decât 5 chestii de făcut, dar lista ajunsese la 24 în timpul proiectului Let’s do it Romania.

Apoi urmează alarmele (reminders). Ce m-aș face eu fără ca telefonul să urle seara să pun culegerea aia de mate în ghiozdan. Apoi mai sunt și categoriile (aceleași de la calendare), iar recurențele deși o funcție deșteaptă, nu le-am găsit încă rostul.

Planificare săptămânală

În fiecare zi de duminică, îmi planific următoarea săptămână în felul acesta:

image

În bara din dreapta sarcinile sunt organizate în ordinea priorității. Glisez (Drag&Drop) fiecare sarcină în ziua în care cred eu că voi lucra la ea, iar aceasta îmi apare acolo, și ziua scadentă la ea mi se schimbă. Astfel îmi pot organiza mai bine lucrurile de făcut în următoarea săptămâna.

Contactele și notele

Printre cele mai mari beneficii ale sincronizării cu mobilul o reprezintă și backup-ul contactelor din telefon. De asemenea, eu folosesc notele din telefon pentru a păstra acea informație de care am nevoie în 5 secunde, ca de exemplu programul autobuzului.