În acest weekend am participat la un curs de ”Metode si instrumente de educatie nonformala in contextul programului”

Poate numele e ciudat, și nici nu mă așteptam la ceva interesant. Recunosc că motivul principal pentru care am mers e că a zis dna Dana de la Europe Direct să mergem... să mergem... să... Iar al doilea motiv a fost să scap de școală. DAR... a fost mega-ultra-super incintant. Nu ne-am plictisit deloc și cred că am învățat niște chestii super deștepte. Acum mă oftic că trebuia să scriu de la început în fiecare zi ce s-a întâmplat. Dar vă voi prezenta în continuare ce îmi aduc aminte.


Day 1

Începem pe la ora 3. Mă întâlnesc cu prietenii de la Europe Direct, cei pe care îi știam. Eram un grup de vreo 30 de persoane. Ca să înțelegeți cât de serios a fost cursul, au fost prezente și 3-4 profesoare. Traineri au fost Ana Andronic de la Iași și Marian Ancuța de la Tg. Jiu, ei fiind lucrători de tineret.

IMG_0578

So we start working... în picioare, în cerc. Vreau să vă spun că tot trainingul a avut un ritm alert. Ba în picioare, ba jos, ba afară, ba dansam... lucruri non-formale.Deci începem cu jocuri de nume. Dacă aș fi... aș fi...: foarte interesant, de la jocul ăsta mi-a rămas și numele: dacă aș fi în calculatorul dvs. aș fi procesorul. Apoi continuăm un joc de cunoaștere în care desenăm un animăluț și scriem lângă el numele nostru, 2 hobby-uri și un obiectiv.

Terminăm cu joculețele trecem la ceva big. Ne împărțim în 3 echipe, fiecare prezintă educația formală, cea non-formală și cea informală. Eu am fost la non-formali: o treabă destul de grea, având în vedere că eu chiar nu știam cu ce se mănâncă.

Începe Ana cu prezentarea scopului proiectului TiA. Ceva cu fonduri europene, depunere de proiecte, targeturi... smth. Trecem apoi la descrierea Lucrătorului cu Tineret iar noi îl definim © Elefant Roz (termen înregistrat și patentat de către grupul de la Râmnicu-Vâlcea. Dacă doriți să îl folosiți trebuie să ne rugați frumos). Apoi, împreună cu Marian, realizăm un brainstorming al acestei profesii și vorbim despre calitățile și atributele care sunt necesare unui LT.

tia_suspebar

În final, pe la ora 8, suntem rugați să ne notăm ziua care trecuse: să stăm pe podea, pe scaun, sau să ne urcăm pe scaune. Așa că puteți ghici ce s-a întâmplat.

PS: continui după... mă duc la școală că iar pierd autobuzul